Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

το πρωτο long run και ένας στόχος ακόμα

αρχισα επιτέλους κάπως να τρέχω παραπάνω, πονώντας τουλάχιστον λιγότερο. μαζί με τις πρώτες ανοιξιάτικες λιακάδες. εχασα όλο σχεδόν το χειμώνα (και τις προπονήσεις στο κρύο που τόσο μου αρέσουν)με όλων των ειδών τους τραυματισμούς, ότι μπορεί να παρουσιαστεί σε δρομέα. τελευταία ταλαιπωρία ένας αχίλλειος που έχει υποχωρήσει αισθητα αλλά και μία επίμονη ενόχληση κατω απο το πέλμα.
σήμερα έτρεξα και το πρώτο long run. 30 χλμ στον Υμηττό. στο τελος τα πόδια μου πονουσαν χειρότερα απο οτι τον αυγουστο στο Chamonix μετα απο 165 χλμ αλλα ξέρω οτι πάντα ετσι ειναι την πρωτη φορά. οι πατουσες με ταλαιπωρησαν στο τελος αλλα τωρα τις νοιωθω πολυ καλύτερα και αισιοδοξώ.
και επειδή είχα πεσει πολυ ψυχολογικά σχετικα με το τρεξιμο μπηκα εχθες το απόγευμα, πολυ παρορμητικά είναι η αλήθεια, και γραφτηκα στο Grand Raid des Pyrénées έναν αγώνα ανάλογο (ισως και λιγο πιο δύσκολο)απο το UTMB. Περισσότερο το έκανα γιατι θεωρώ ότι έχοντας καποιο μεγάλο στόχο θα πιεστω περισσότερο να ανεβάσω ρυθμούς. αφου είχα γραφτεί είδα ότι υπάρχουν συζητήσεις και για έναν ανάλογο αγώνα στην Ελλάδα. ωραία θα ήτανε. πλάκα έχει που εχω κανονίσει ήδη τρεις πολύ μεγάλους αγώνες για εφέτος και μολις ξεπέρασα τα 60χλμ αυτήν την εβδομάδα. τέλος πάντων θα δείξει.
ένα θέμα είναι οτι τα λιγα χιλιόμετρα δεν βοηθάνε να φύγουν τα παραπανίσια κιλα που κουβαλάω. επειδη όμως δεν ειναι όλα ασχημα εφέτος εχω εμπλουτίσει την προπόνηση με ένα ελλειπτικό μηχάνημα που έχω αγοράσει. δεν ξερω πόσο θα βοηθήσει αλλα σίγουρα όσο δεν ετρεχα πολύ ηταν καλύτερα απο το τίποτα.
είναι και σαρακοστή και όπως και πέρυσι αλλά και πολλα χρόνια πριν νηστεύω. ολα καλα παντως μεχρι τωρα και με αυτό. καμία ιδιαίτερη ενόχληση ή αδυναμία.
αντε καλη άνοιξη

13 σχόλια:

  1. Ανδριτσοπουλος Δημητρης2 Μαρτίου 2010 στις 11:48 μ.μ.

    Νικολα οποτε εχεις προγραματισμενο μεγαλο και θες να δοκιμασεις την τσαντα,6937391277.
    Διαβασες στο a-z τι σκαρωνουν στη ροδοπη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. την κυριακη λεω να επαναλαβω ενα 30αρακι.
    εισαι μέσα?
    οπως το γραφω και πάνω αφου γραφτηκα στα Πυρηναία ειδα τι ετοιμαζουν και εδω. στην πλάκα το ειχα προτείνει και εγω στον Λάζαρο απο το 2008 στον Κενταυρο. καιρός ειναι. ισα που αρχισα να σκεφτομαι 2 100αρια (μιλια) σε λιγο πανω απο ενα μήνα. χαμός θα γίνει. καλα να΄ μαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανδριτσοπουλος Δημητρης3 Μαρτίου 2010 στις 12:10 μ.μ.

    Αν δεν μπορω να ερθω,μου λες την προηγουμενη μερα και κανω deliveri τσαντας(νεα υπηρεσια της salomon)Διπλα ειμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. γεια σου Νικολα τι κανεις ελπιζω καλα.Εγω εχθες επεστρεψα απο την Ρωμη οπου ετρεξα και εναν ημιμαραθωνιο και λεω να αρχισω κανα βουνο αν και εχω οπως και εσυ εναν πονο στο πελμα.Μου παρουσιαζεται οταν ξυπναω το πρωι σχεδον δεν μπορω να πατησω αλλα μετα απο λιγο αφου περπατησω σιγα σιγα φευγει και με ενοχλει πολυ λιγο.Τι να κανουμε βλεπω τα πργματα να αγριευουν στην Ροδοπη και εχω το μοντ πλαν ρε γαμωτο.
    Τα λεμε
    Βαγγελης Μπακας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. γεια σου Βαγγελη,
    πως πηγε ο ημι?
    εγω γενικα παω καλυτερα. ακομα βεβαια τρεχω μερα παρα μερα και ενδιαμεσα ελλειπτικο αλλα απο εβδομαδα θα ανεβασω. τον αχιλλειο σχεδον τον ξεχασα (αν γινεται ποτε αυτο με τον αχιλλειο και το τρεξιμο)και πελματα αρκετα καλυτερα. πηρα κατι πατους να δω αν θα βοηθησουν. απο ψυχολογια σιγουρα καλυτερα :)
    @Δημητρη
    ευχαριστω φιλε, σε παιρνω Σαββατο να μου πεις αν μπορεις για τρεξιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπερα καλουτσικα μας την χαλασε λιγο ο αερας γιατι φυσαγε πολυ αν και εντελος κοντρα τον ειχαμε στα 2 τελευταια ΚΜ.Μου βγηκε σε 1.26.21 αλλα αν ειχα κανει κατι καλητερο 1.25 και κατω θα το παλευα στην Μεσσηνη για το 3ωρο.Τωρα σκεφτομαι να παω Καρδαμυλη μετα τον Απριλη μεταβατικα και απο μεσα Μαη ξεκινω προετοιμασια
    για Αλπεις.

    Year of Birth: 1972 - Nationality: GRE
    Team:
    Final Time: 1:26:21


    Split Time min/Km Delta min/Km
    Km 5 0:20:35 4,06 0:20:35 4,06
    Km 10 0:41:11 4,07 0:20:36 4,07
    Km 15 1:01:08 4,04 0:19:57 3,59
    Arrivo 1:26:21 4,05 0:25:13 4,08

    Τα λεμε
    Βαγγελης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Agiofws...

    Γεια σου Νίκο διαβάζω διαφορα blog και έπεσα στο δικό σου ... επειδή πέρσι πριν από Ροδόπη ήμουν με βολταρέν ακριβώς ένα βραδυ πριν το Rout... είχα και εγώ παρόμοιους τραυματισμούς ...

    Πρώτα είχα αχίλλειο και μετά αφότου έφυγε... να σου και ο πόνος στο πέλμα... από κάτω.... τα Km ανά εβδομάδα ήταν πολύ λίγα για ROUT...

    αλλα προσπαθούσα κάθε μέρα να κάνω έστω και κάτι ...

    βοηθησε παρα πολυ το κολυμβητήριο... 1500m-2000m και έκανα και ποδήλατο χαλαρό Road-bike... όσο μπορούσα ...

    και και κάποια log runs τα sab/κα

    στο νερό εκτος από κολύμπι έτρεχα μέσα στο νερό πάνω κάτω ...


    πιστεύω ότι το νερό θα σε βοηθήσει αρκετά ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νικολα βλεπω οτι κανεις μερα παρα μερα προπονηση πως εισαι?Στο ενδιαμεσω κανεις ελλειπτικο?Κανει δουλεια?Ενδιαφερομαι και εγω για κατι για εναλακτικη προπονηση απο καιρο σε καιρο.

    Βαγγελης Μπακας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ετσι ειναι Βαγγελη, τριτη- πεμπτη - σαββατο Κυριακη το πάω αυτήν την εβδομαδα και ενδιαμεσα ελλειπτικο. ελπιζω να βοηθαει θα δειξει. ουσιαστικα ειμαι μειον μια προπονηση την εβδομαδα απο περυσι αλλα συν το ελλειπτικο. τα ποδια ειναι πολυ καλυτερα (φτου-φτου) οποτε ισω ς σε καμια δεκαρια μερες δοκιμασω και τις 5 προπονησεις την εβδομαδα που ειναι το αγαπημενο μου.
    πως εισαι εσυ? γερος δυνατος? ετοιμος για τα βουνα οπου να 'ναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυριο στο καμινι της Μεσσηνης λιγη ξεκουραση για πασχα και μετα βουνο σιγα σιγα με τα πρωτα λονγ ραν απο 15 Μαιου.Λεω να κανω 5 μεγαλα για Μοντ Πλαν απο 45-70 το πολυ.Το 70 θα ναι 3 εβδομαδες πριν τον αγωνα ολονυχτιο.Και βλεπουμε.Δεν βλεπω να κανω αγωνα στο ενδιαμεσο λογο οικονομιας.Θα τις κοβω βεβαια αλλα τι να κανουμε...
    Τα λεμε Νικολα καλη προπονηση.
    Ειναι καθολου καλο εντελη το ελλειπτικο?

    Βαγγελης Μπακας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημερα Νικολα καλη ανασταση να εχουμε.Οταν κανεις trail running interval τι ακριβως κανεις?
    Ελλειπτικο ποση ωρα και τι ενταση?Η αναλογια με το τρεξιμο?Δηλ.αν θελω να αντικαταστισω μια ωρα τρεξιμο με ελλειπτικο ποσο αναλογει?
    Σορι για τις ερωτησεις αλλα ειμαι στην σκεψη να αγορασω ενα και θελω πλυροφοριες.

    Καλημερα
    Βαγγελης Μπακας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χρονια πολλα και σε εσενα Βαγγέλη,
    για τις λεπτομερειες που ρωτας για το ελλειπτικό πραγματικα δεν ξερω. εγω εχω φτασει να κανω περιπου μια ωρα τις μερες που δεν τρεχω και κανενα 20 λεπτο εως μισαωρο σπανιες φορες που εχω τρεξει πρωί και κανω σαν 2η προπονηση. σπανια κιολας βαζω και τιποτα 2λεπτα στα οποία ανεβαζω ρυθμό. αλλα αυτα ειναι δικα μου, δεν εχω διαβασει τίποτα.
    τωρα για trail intervals. παλι απο το μυαλό μου έτσι? συνήθως είναι τύπου fartlek, χωρίς όμως σταθερό χρόνο.π.χ 4χλμ ζεσταμα μέχρι τους πρόποδες του Υμηττού και στη συνέχεια εχω στο μυαλό μου μία διαδρομη και διαφορα κομματια ενδιάμεσα στα οποία ανοίγω. αυτα τα κομματια ποικίλλουν και σε κλισεις (περισσότερες ανηφορες ήπιες, λιγες μικρες πολυ δυνατες αλλα και καποιες κατηφορες) και σε χρόνο (απο 40 δευτερα μεχρι και 10 λεπτα!) Αυτός ο τρόπος με κανει να μην βαριεμαι λογω ποικιλίας. πότε - πότε κανω και τεμπο στο βουνό σε μία τραβερσα με κλισεις αλλα όχι υπερβολικες. ειναι περιπου 4,5 χλμ, πηγαινε-ελα 9 χλμ. δυσκολο πραγμα το κανω οταν ειμαι σε αρκετα καλη κατασταση, το εχω και ως δεικτη της καταστασής μου.
    πως εισαι τωρα μετα τον μαραθώνιο? δεν πηγες ασχημα ετσι, αν και σε πειμενα λιγι ακομα πιο γρηγορα :-)
    ξεκουραστηκες?
    ετοιμος ψυχολογικα για τα πολλα χλμ?
    καποια στιγμη τον επόμενο μήνα μπορει να κατεβω προς Ταϋγετο. θα σε ειδοποιήσω αν ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Νικολα ευχαριστω για τα καλα σου λογια. Ο αγωνας στην Μεσσηνη δεν πηγε καλα για τρεις λογους.Πρωτα ο δυνατος αερας μας εξαντλησε και αφηδατωσε,οποτε η κουραση ηρθε νωρις και μετα το 32 το παρατησα αφου ημουν εκτος στοχου.Δευτερον η προετημασια μου ηταν περσοτερο για τον ημι στην Ρωμη.Τα λονγκ ραν ηταν γρυγορα αλλα ως 24 ΚΜ και ενα μονο μετα την Ρωμη 32ΚΜ στο οποιο κουραστικα λογο ελλειψης ΚΜ.Ειχα ταχυτητα καθως και στον Ημι ετρεχα με αερα στο 4.05 αλλα και τεμπο 16ΚΜ μετα στα 62'.Τελος τα επιπλεον κιλα που εχω βαλει με τα βουνα και δεν τα εχασα για τον Μαραθωνιο ισως με κουρασαν νωριτερα.Μπορει στο βουνο να σου δεινουν δυναμη στην ασφαλτο ομως κουραζουν.
    Αν ελθεις Ταυγετο εγω ετοιμαζω το πρωτο λονγκ ραν 9 Μαιου.Αν θελεις και Μπορεις θα μιλησουμε.

    Με τις καλητερες ευχες μου
    Βαγγελης Μπακας

    ΑπάντησηΔιαγραφή